Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Jako první tři projely cílovou páskou postupně Jenson Button, vítěz kvalifikace Sebastian Vettel a jako třetí jezdec Ferrari Fernando Alonso. Ve zkratce si projdeme celý závod v těch nejpodstatnějších momentech.

Start závodu na okruhu Hungaroring se odehrál na mokru, přičemž závodníci startovaly na pneumatikách od Pirelli typu Intermediate, tedy pneumatiky do přechodných podmínek. Poté se situace ustálila a nejrychlejší pruh začal vysychat. Start z pole-position se sice vydařil Sebastianu Vettelovi, ale jen do pátého kola kdy tento udělal chybu v jedné ze zatáček, čehož hned využil Lewis Hamilton. Lewis se držel na prvním místě, jak to jen šlo a navyšoval svůj náskok poměrně zásadně. Button měl také velké naděje, když i jemu se podařilo předjet Vettela na nikterak obvykle, vítězně vypadajícím Red Bullu. Když už to vypadalo na vítěznou jízdu Hamiltona, začala hra s pneumatikami a tedy logickými, již druhými pit-stopy.

Přesně v 25. kole se stala nejvýbušnější akce celého závodního víkendu. Vůz Nicka Heidfelda se dostal do plamenů hned po odjetí z boxové uličky, příčina vznícení není dosud úplně známa. Jeden z traťových maršálů, jak si můžete povšimnout i na přiloženém videu, neměl štěstí, když procházel s hasicím přístrojem kolem vozu a při výbuchu motorového prostoru odlétly části vozu přímo na přítomného hasícího technika. Také Michael Schumacher musel odstoupit, ze zatím nejasných technických důvodů.

Nick Heidfeld v jeho hořícím Renaultu

httpvh://www.youtube.com/watch?v=-mFJpiqjGNo

Při další sadě výměn pneumatik strategicky zabodoval Fernando Alonso, který svou dřívější zastávkou sice překvapil Vettela, ale ne moc dlouho. Předjetí Alonsa se mu však podařilo ještě v tom kole. Problémy pro McLaren začaly s další vlnou nečekaného deště. Přitom mělo jít o slunečný závod, je vidět jak je především zde počasí nevyzpytatelné. Rada také již na začátku závodu rozhodla, že půjde o mokrý závod, tudíž neměly týmy povinnosti měnit určité druhy pneumatik, mohly si měnit strategii dle svého díky tomuto prohlášení. Kvůli klimatickým změnám se podařilo Lewisovi, roztočit hodiny, čehož využil za ním jedoucí Button. Ono na tomto závodě, byla hodně vidět velká přátelská rivalita mezi oběma závodníky, nejednou se jim podařil společný kontakt monopostů, který neměl na zbytek závodu žádný větší vliv.

Ve chvíly kdy se zdála trať suchá, začal Webber a Hamilton přezout na suché pneumatiky, jenže místo slibovaného náskoku díky novým pneumatikám, se v McLarenu načež v kokpitu Hamiltonova vozu ozvala hláška od vedení závodu. Dostal penalizaci průjezdu boxy. Tímto vybudovaný náskok vzal na chvíli za své, než se probojoval zpátky na konečnou čtvrtou příčku. Filipe Massa mezitím musel ještě do boxů, přesto ukončil závod na šesté příčce i přes své poslední nejrychlejší kolo. Od konce se na posledních bodovaných pozicích umístily Jaime Alguersuari, Nico Rosberg, Sebastien Buemi a na sedmém místě se umístil Paul di Resta. Poté již zmiňovaný Massa a dvě místa před bednou se umístil Mark Webber. Poté ještě na bramborové vydřené pozici Lewis Hamilton, nyní již zbývá shlédnout nejlepší trojku, za kterou se skrývá Fernando Alonso s bronzovou cenou, německý obhájce titulu Sebastian Vettel na stříbru a první místo obsadil Jenson Button na voze Vodafone McLaren-Mercedes.

Vítězství je to o to lepší, že šlo o Buttonův dvoustý start v závodě, patřičně tedy zlato oslavil. Nyní nás čeká delší časový úsek do dalšího závodu, protože si týmy F1 dávají tzv. prázdninovou pauzu až do 28. srpna kdy se koná další Velká cena, tentokrát v Belgii ve Spa Francorchamps s typickým stoupáním. Máme se na co těšit.

F1 Hungaroring Velká cena Maďarska výsledky

1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:43:42.3 h 3
2 Sebastian Vettel RBR-Renault +3.5 s 1
3 Fernando Alonso Ferrari +19.8 s 5
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +48.3 s 2
5 Mark Webber RBR-Renault +49.7 s 6
6 Felipe Massa Ferrari +83.1 s 4
7 Paul di Resta Force India-Mercedes +1 Kolo 11
8 Sebastien Buemi STR-Ferrari +1 Kolo 23
9 Nico Rosberg Mercedes +1 Kolo 7
10 Jaime Alguersuari STR-Ferrari +1 Kolo 16
11 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari +1 Kolo 13
12 Vitaly Petrov Renault +1 Kolo 12
13 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +2 Kola 15
14 Adrian Sutil Force India-Mercedes +2 Kola 8
15 Sergio Perez Sauber-Ferrari +2 Kola 10
16 Pastor Maldonado Williams-Cosworth +2 Kola 17
17 Timo Glock Virgin-Cosworth +4 Kola 20
18 Daniel Ricciardo HRT-Cosworth +4 Kola 22
19 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth +5 Kol 24
20 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth +5 Kol 21
X Heikki Kovalainen Lotus-Renault +15 Kol 18
X Michael Schumacher Mercedes +44 Kol 9
X Nick Heidfeld Renault +47 Kol 14
X Jarno Trulli Lotus-Renault +53 Kol 19

Michal Král | Titulní foto: f1fanatic.co.uk


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít