Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Pokud se o něčem dá říci že jedná o právoplatné automobilové znovuzrození, tak bude určitě řeč o tomto novém Audi Quattro.

Je sice stále ve fázi konceptu, a proto sem jej zařadil i do takové rubriky, ale nejeden zaměstnanec Audi, včetně podpory z řad fanoušků, si přejí aby co možná nejdříve sjíždělo z výrobní linky. Možná i právě tento vůz zvedne ze židle skalní odpůrce i příznivce této značky. Protože je prostě úžasné. Váži pouhou tunu a tři-sta kilogramů navrch. Což je o dost méně než kdejaká třeba i německá konkurence. Audi chce tímto říci, že by se automobily měly ubírat tímto směrem a měl by to být další z důležitých faktorů, který by se neměl při výběru vozu přehlédnout, jak je tomu z velké časti, dovolím si říct, dnes. Motor pochází z Audi TT ve sportovní verzi RS. pokud by totiž pocházel z modelu RS5 jako zbytek techniky, tak by nabral na váze, což by nebylo ideální, pokud se podíváme na vůz jako budoucího „představitele lehkosti“ kde se hraje o každý kilogram. K takovéto váze vozu dopomohl výrobní proces, při kterém byl použit na většinu vozu hliník. To ale není vše na větší část vozu byl použit dnes tak oblíbený… už tušíte? Nebudu vás napínat, jedná se o karbon.

Podle anglického časopisu Autocar, který měl možnost se v upravené pojízdné verzi svézt, říká, že řazení je ještě lehčí než u R8 nad kterou má převahu mínus 300Kg a současně pokud se motor vytočí na vyšší otáčky „dokáže se do toho opravdu obout“. Na nějaké větší dojmy si ještě budeme muset počkat, protože Autocarem testovaný model je jediným na světě, a je to ten, který byl vystaven na letošním autosalonu v Paříži 2010. Byl jen upraven do nějaké jízdně hodnotitelné podoby s nízkou omezenou rychlostí, přeci jen není celý hotový a tak nemá smysl ho týrat na maximální rychlost, něco, co má před sebou dodejme ještě hodně práce. Jen škoda toho interiéru, který je perfektně střídmý s jednoduchým ovládáním, a nahradí ho nějaká upravená verze, z dnes již prodávaných Audi. Takže teď už je to jen v rukách Audi jak s tímto plánem naloží. Pokud se zatím neutrální postoj, ohledně výroby nebo přerušení projektu změní, určitě se zde o tom dozvíte. Doufejme tedy společně, že se Audi rozhoupe udělat správný krok.

Michal Král

Max. Rychlost: 299 km/h
Výkon: 408 koní
Počet koní na tunu: 314/t
Zrychlení: 3,9s (0-100 km/h)
Motor: Řadový pěti válec o oběmu 2.5l (s turbem)
Typ pohonu: Všechna čtyři kola
Váha: 1300 Kg
Cena: zatím se nevyrábí
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít