Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Přivítejme vizuálně zmenšené BMW M3, které má docela problém, protože na něm bude prodejně parazitovat o více než půl milionu levnější, nejmenší jedničková série. Samozřejmě vylepšená chlápky z dílny „M“.

Je tu jedna věc o které bych se asi měl zmínit, týká se to nadpisu. Jednoduše proto, že tam není překlep, ale nové nejmenší BMW řady 1 se opravdu jmenuje „1M“. Pokud stále nechápete proč to zmiňuji, tak vysvětlím, znalci BMW můžou další větu přeskočit.  Ostřejší BMW se již od svých nejhlubších kořenů pojmenovávali v opačném pořadí písmenek M a číselného označení vozu. O důvodu by se dalo pochybovat několik dalších řádků, to ovšem dělat nebudeme a raději si něco o tomto novém nejmenším vozu řekneme.

Možná bych měl hned opravit, že nejde tak úplně o malé auto. Karoserie vozu byla totiž rozšířena o více než 5 centimetrů. Ani jako malé levné auto nevypadá, i přesto je ale o šest-set tisíc levnější než větší M3, z které pochází mnoho součástek. Je možné že se do tohoto převzatého seznamu připsala i zadní náprava která, stejně jako přední, byla rozšířena. Vizuálně se toho změnilo hodně, a nutno uznat, že automobil vypadá minimálně jakoby se chtěl propracovat do vyšší třídy, pro ty co si ještě nevšimly, doplním. Jedničkové emko je samozřejmě ve verzi kupé a v jíné se v dohledné době pravděpodobně ani prodávat nebude. Další změny se týkají vytvoření masivních nárazníků vpředu i vzadu. Když už jsme nakousli nárazníky, tak si můžete povšimnout linky u předních kol, což je speciálně formovaný aerodynamický prvek, který by měl snižovat turbulence u kol. Nebylo zapomenuto ani na nezbytnou sadu samolepek s logem „M“.

Na závěr bych zmínil, že  i tento model BMW má vlastní garáž na oficiálním webu, kde si můžete přestříkat, přetvořit a upravit svůj vůz až do prodejní podoby včetně 360 stupňových pohledů auta. Pokud vám tedy na fotografiích pod článkem chybý určitý detail, zde ho najdete. Odkaz na zmiňovaný web najdete ZDE.

Michal Král

Max. Rychlost: 250 km/h (elektronicky omezeno)
Výkon: 340 koní
Počet koní na tunu: 227/t
Zrychlení: 4,9 s (0-100 km/h)
Motor: Řadový šesti válec (twin-turbo)
Váha: 1495 Kg
Typ karoserie: Kupé
Cena: 1 200 000 Kč +/-
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít