Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Koncern PSA přeznačkoval další Japonské auto. Tentokrát, ale s prací nepřestali v půlce, jako v minulé generaci. Nyní se tedy již můžeme podrobně podívat na nástupce.

Francouzští výrobci aut nikdy neměli nálepku spolehlivosti, dodnes se kolikrát setkávám s nesmyslnými a dávno nepravdivými předsudky jako „Citroëny uměj dobře jen jedinou věc, zreznout“, a proto je od koncernu PSA i vcelku logické že rád spolupracuje s Japonskými automobilkami, které se naopak spolehlivostí vyznačují. Tentokrát si nevzali do parády, ani malou Toyotu, ani velké Mitsubishi, ale středně velké Mitsubishi. Konkrétně model ASX, který se představil jako Peugeot 4008 a půl hodiny na to se ukázal derivát Citroënu nazvaný C4 Aircross.

Design odpovídá současnému jazyku Citroënu. Na C4 Aircross tak můžeme spatřit prvky z modelů DS3, C4 či C5. Zatímco Peugeot na design šel po funkční stránce, Citroën se naštěstí držel své typické extravagance a na první pohled bych ani nepoznal, že jde o derivát Mitsuboshi ASX.

Technicky samozřejmě bude vycházet z ASX a prodávat se bude se třemi motory. Benzinová atmosférická 1.6 bude disponovat 133 koňmi a bude tvořit základ nabídky, silnější dvoulitr nabídne hezkých 150 koní. Jak se, ale v této třídě očekává, prodávat se budou hlavně diesely. Menší 1.6 HDi bude mít 109 koní a 1.8 HDi 147. Naftová 1.8 sice nese označení HDi, ale Francouzský diesel to není, je to Japonský 1.8 DI-D jen PSA si ho pojmenoval po svém.

Ceny zatím nebyly stanoveny, ale předpokládá se, že se budou překrývat s modelem DS4.

Jan Petrovec

Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->

        


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít