Koncept Seat IBL má změnit nepříliš dobrou prodejnost modelu Seat Exeo. Kdo by také dával půl milionu za přeznačené Audi A4 minulé generace s prehistorickými motory? IBL má vše změnit…
Abych byl upřímný, nikdy jsem nechápal politiku automobilky Seat. Všechny své sportovní rodokmeny, typickou jižanskou vášeň, cit a temperament pro auta zahodili a místo toho aby nadále ctily a budovali si tuto dnes již vzácnou image jižanského výrobce charakterních aut, začali vyrábět auta, která vlastně nebyla ničím extra. Jedním z posledních pořádných Seatů byl sen všech Českých taxikářů. Šlo o Toledo, ze kterého se stalo velmi neúspěšné MPV a Seat aby vše narychlo „vyžehlil“ představil další propadák – zmiňované Exeo.
Tentokrát už nechtějí šlápnout vedle a do Frankfurtu přivezli svou verzi Škody MissionL, která je přesným designovým opakem Škody. Není hranatý, sterilní ani nudný. V krásné červené barvě dává Seat najevo svůj obrovský designový potenciál, na který se tak dlouho opomínalo a až teď se začíná znovuobjevovat. Pokud by šel IBL v této podobě do výroby, tak chystaná Alfa Giulia má opravdu dobrého soupeře. Seat se nebojí pustit do hranatějších tvarů a přitom si zachovat jižanskou tvář se sportovním vzhledem, který umocňují dvacetipalcová kola, difusor či zkrátka ostré linky.
Bohužel i na tomto konceptu se podepsala největší slabina Seatu. Jde o interiéry. Na to, že je to koncept, určitě bych čekal více originality a stylu. Zvláště k takto líbivému exteriéru. Dobře, nečekal jsem takový odvaz jako například u Citroenů, ale přeci jen trochu více extravagance by neškodilo.
Jan Petrovec
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->