Ukázkovým příkladem neúspěchu byla mikroauta Lupo a Fox. Změní to nový Up! a pomůže tomuto novému, levnému auto pro mladé třeba i vykřičník v názvu?
O neúspěchu modelu Lupo, vypovídají čísla, která jasně říkají, že i méně kvalitní derivát Seat Arosa se prodával lépe. A Fox? Ten se vždy krčil v koutě za bestsellery, jako byly Fiat Panda či Kolínská trojčata. Nový Up! Přichází s velkými ambicemi. Pro VW je to klíčový model, protože segment miniaut potřebuje v Evropě nutně ovládnout, aby naplnil svou vizi, totiž stát se největším výrobcem aut na světě. Design raději ponechám na Vás a vyjadřovat se k němu nebudu, přeskočme tedy k objektivním faktům.
Prozatím nový mikro-VW dostane jen jediný motor, a to novou generaci litrového tříválce o výkonových variantách 60 a 73 koní, samozřejmě kvůli co nejnižší spotřebě a emisím, které jsou dnes tak bedlivě sledovány. Později přibude i varianta spalující CNG a za dva roky elektrický e-Up! Tento mrňous bude bojovat s džunglí velkoměst, a díky skromným rozměrům 3540 na délku, 1640mm na výšku a na šířku 1480mm si může věřit. Sebedůvěru mu dodává i kufr o velikosti 215 litrů, který je na svou třídu opravdu slušný.
TIP: Volkswagen up! – Kompletní fotogalerie
O technologie nouze rozhodně nebude. Poprvé se zde setkáváme s pomůckou zvanou City Emergency Braking, což je systém který v rychlostech do 30km/h dokáže zpomalit či zastavit vozidlo, aby v například v kolonách nedošlo k nechtěným „ťukancům“. Systém Park Pilot zase dokáže sledovat a zobrazovat vzdálenost od překážek, což se hodí zejména při parkování ve velkoměstech.
Na kousky od Škody a SEATu si zatím budeme muset počkat, minimálně na první střípky již tento rok.
Jan Petrovec
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->