Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Dnes skoro každá automobilka těží ze slávy účasti v motorsportu. Pokud se jim daří, chytne se toho marketingové oddělení a snaží se hned o novou edici. Infinity na to šlo trochu jinak.

Abych to správně vysvětlil, většinou ty edice zahrnují pouze klimatizaci zdarma, litá kola a když už se opravdu snaží tak jen mírně upravený design. Jako například Fabia Monte Carlo, C4 by Loeb nebo Peugeot 207 SW Le Mans. Infiniti, ale už dlouho neudělalo světu radost čistokrevným sporťákem. Tedy kromě G37 které je ale pouze Nissanem 370Z v pozlátku, a nízké prodeje tomu odpovídají.

Tedy, ne že by Infiniti FX byl čistokrevný sporťák, ale bavíme se tu o pětilitrovém osmiválci, který produkuje 420 koní, stovku pokoří za 5,6 sekundy a bez omezovače požene až 300 km/h. Potom se nám rýsuje zajímavá konkurence pro Range Rover Sport, Cayenne S či Grand Cherokee SRT8. Přidejme k tomu velmi pěkný bodykit a máme zde první sportovní SUV, které zaujme i po designové stránce.

A co má vlastně všechno společného s nejmladším pilotem F1 v názvu? Bodykit vytvářeli pánové od Red Bullu, kteří toho o aerodynamice vědí dost. Nový je přední spoiler, zadní nárazník s difusorem a zadním světlem á la F1. Také mu narostlo obří zadní křídlo a přikrčil se o 20 mm k zemi.

V tradici F1 se i ubíralo na váze, takže oproti standartnímu FX50 je lehčí o 46 kilogramů. To je sice krásné, nicméně pořád váží mamutích 2049kg. V interiéru samozřejmě najdeme hromadu karbonového vlákna a destičku s podpisem dvojnásobného mistra světa F1, Sebastiana Vettela.

Jan Petrovec

Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->
    


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít