Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Nové BMW M5 útočí s celkovou revitalizací od „M“ a se svými 560 koňmi pod kapotou si nevede špatně.

Dalo by se říci, že před námi stojí kompletně nový model, pokud se podíváme na minulou generaci BMW M5. Samozřejmě, v případě pohledu na standardní verzi, došlo k zevnějším změnám spíše kosmetického i když funkčního charakteru. Přesto se nám nabízí slušných 560 koní na zadních kolech. Jen doplním, že je prakticky totožná s BMW M5 Concept, představeným nedávno.

Na exteriéru si můžeme všimnout širších blatníků ve kterých jsou umístěny blinkry, v předním nárazníku jsou mohutné chladící vstupy pro vzduch. Nechybí, ani čtyři koncovky výfuků a mezi nimi difuzor. Ten ještě více přimáčkne automobil na zem v případě vyšších rychlostí, což by mělo zajistit i vyšší stabilitu.

Interiér je skoro celý potažený kůží doplněný hliníkovými prvky a kvalitními plasty. Najdete zde věci, které najdete i u ostatních BMW, jako například: velký displej, tlačítka na volantu nebo head-up dispej (rychlost promítaná v reálném čase na obrazovku před řidičem). Posádka se může také připojit na internet, což je novinka v nabídce, zavedená aktuálně podobným stylem jako Mercedes-Benz.

Výkon: M5 bude pohánět motor o výkonu 560 koňských sil. Velká V8 bude mít objem 4,4 litru (4395 cm3). Spotřeba se pohybuje okolo 10 litrů. M5 bude sprintovat z 0-100 za 4,4 sekundy a maximální rychlost je 250 Km/h, rychlost je elektronicky omezena, bez omezovače za určitých okolností pojede až 307 km/k. M5 bude zadokolka a právě na zmíněná zadní kola bude přenášen všechen výkon přičemž ho krotit sedmistupňová dvou spojková převodovka. Pouze pro severoamerické trhy by měl být určen šestistupňový, klasický manuál.

Pod pokličkou: Nová M5 bude mít elektronicky řízené tlumiče (DDC – Dynamic Damper Control), kontrola stability DSC má nyní i sportovní režim M Dynamic. Bude mít i větší brzdy které jsou vyrobené z lehčích materiálů. K tomu aby jste mohli auto lépe ovládat vám pomáhá i elektronický samosvorný diferenciál (Active M Differential) na zadní nápravě, který umožňuje rozdělení hnací síly mezi obě kola v rozmezí od 0 do 100 %.

Matěj Kalina, Michal Král

BMW M5 - Oficiální jízdní video

httpvh://www.youtube.com/watch?v=vUtlaGwxDrQ

Max. Rychlost: 250 (el. omezena) km/h
Výkon: 560 koní
Zrychlení: 4,4 s (0-100 km/h)
Motor: V8
Objem: 4,4 litru
Pohon: zadních kol
Spotřeba: 9,9 litrů
Cena: 2.5 milionu Kč (odhadem)
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít