Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Nová Pagani! Konečně, jsme se dočkaly opravdu nového modelu, a stálo to za to…

Automobilku Pagani založil v roce 1988 Horacio Pagani. První model této značky vznikl v roce 1999 a nesl jméno Zonda C12 a nyní přichází její druhý model Huayra. Tento model k nám přišel 5. Ledna tohoto roku. Ovšem byl celý zahalený, v kabátku „Spy Photo“ u nás takové vozy najdete pod rubrikou „Zahaleni“. Jde o utajené testování teprve budoucích modelů které ještě nemají být známi, takže na auto hodí plachtu napíchají ho počítači a jedou do města i na okruh, ale zpátky k Pagani. Nová Pagani k nám přichází po 11. dlouhých letech, tak se na ni pojďme podívat trochu podrobněji.

Co znamená zajímavé slovo Huayra v názvu? V Jihoamerickém jazyce indiánů Quechua to znamená Vítr. No tak se necháme překvapit, jestli to i jako vítr pojede, přece jenom je to Pagani, takže ujede i hurikánu.

Exteriér:

Karoserie tohoto vozu je vyrobena z karbonu a titanu. Pomocí těchto dvou velice lehkých a pevných materiálů, dosáhla Huayra váhy 1350 kg. Karoserie je navržena tak aby byla co nejaerodynamičtější. No upřímně řečeno o to se snaží už všechny automobilky se svými auty. Ty ovšem nemají to co má Huayra. Huayra má totiž čtyři nastavitelné klapky, dvě vpředu a dvě vzadu. Umějí se naklánět v různých úhlech, když vjedete do zatáčky tak ty zadní fungují i jako aerodynamické brzdy. Podobně to funguje i u letadel. Dveře se otevírají směrem vzhůru jako u Mercedesu SLS. Musím uznat, že design se tady opravdu skloubil s krásou a funkčností, mě osobně se moc líbí. Myslím, že se mnou souhlasíte. Tady se design opravdu skloubil, a ne jako na letáčku od KIA automobilu.

Interiér:

Uvnitř nalezneme kožené čalounění a hliníkové prvky na přístrojové desce, tam také objevíme dotykový display (který ušetří další zbytečné a překážející čudlíky na středovém panelu), klimatizaci a pár dalších tlačítek se spínači. Interiér si naštěstí stále zachoval své, pro někoho až moc, futuristické prvky. Michal, náš šéfredaktor mi říkal, že mu tenhle styl trochu připomíná Spyker…

Výkon:

Jak už je zvykem, motory dodává společnost Mercedes AMG a dalším zvykem je i motor V12, který si zachoval i přes nepříliš přející veřejnost, vzhledem k tajícím ledovcům či co. Inženýři upravili motor tak, aby dával výkon 700 koní. Objem činí 5980 cm3 a točiví moment má neuvěřitelných 1000 Nm. Aby toho nebylo málo, tak nové Pagani k dechu ještě dopomáhají 2 turbodmychadla. Z 0-100 to zvládne za 3,3 sekundy (což je asi tak jedno-dvě mrknutí) a maximální rychlost činí 370 km/h, možná zvládne i víc. Když už se dali inženýři do upravování motoru, upravili i výfukové potrubí, které je z titanu. Využili zde technologie označované jako hydroformig. To znamená snížení tlaku a zajištění volného toku výfukových plynů. Vidlicoví dvanáctiválec pohání zadní kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky s možností řazení páky pod volantem. Přehledně vše najdete v kartě informací pod článkem.

Kdy k nám příjde a kolik bude stát:

Vyrábět by se měla koncem tohoto roku a bude stát kolem 1 milionu Eur.

Max. Rychlost:  370km/h
Výkon: 700 koní
Točiví moment: 1000 Nm
Zrychlení: 3,3 s (0-100 km/h)
Motor: V12 o objemu 6l (s dvěma turby)
Typ pohonu: zadní kola
Váha: 1350 Kg
Cena: 1 milion eur
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->

Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít