Autoengine.cz | Aktuální novinky a zajímavosti ze světa aut

Nový mini vůz, určený do městských vod, kde čas plyne rychleji, než voda bude muset obstát před svými konkurenty ze stejné garáže. Volkswagen a nyní i Seat si brousí zuby na malou škodovku.

To, že v názvu nového vozu Škoda Citigo nacházíme netradičně všechna „i“ měkká, nepředznamenává výrazně slabé vlastnosti. Naopak, Škoda zasadila Citigo do stále ještě poměrně neznámé divočiny malých vozů pro denní potřeby lidí ve městech a úspěšně. Nemůžeme nezmínit hned úvodem, že na silnicích se možná lidé budou ohlížet po nové škodovce a nakonec na kapotě naleznou logo Seat nebo VW. I přes jedno zastřešení se vozy dají snadno odlišit.

TIP: SEAT Mii – Další městské mini pro mladé

Dle mého skromného názoru se VW povedl po designové stránce, nejlépe ze jmenované trojice Citigo, Mii, up! Škodovka by se v žebříku umístila na pěkné druhé pozici, je vidět větší usedlost, ale tak to chodí, když je někdo v „potravním řetězci“ výše. Škoda se již drží nového designu nastoleného posledními představenými koncepty. Na voze najdeme prvky jako je vystouplé logo až do předního chladiče, ostře řezané tvary a poměrně konvenční interiér.

Interiér je především o praktičnosti, ale nevynikne svébytným stylem tak jako exteriér. Praktičnost je slovo, které se váže také k počtu míst v tomto poměrně malém voze s délkou 3,65 m. Citigo je totiž čtyřmístný. Nastupovat budete pomocí dvou předních dveří i do zadních prostor, zajímavostí by mohla být potvrzená informace o příchodu pětidveřové varianty.

Motory nabídnou dvě verze. Obě jednolitrové jednotky pohánějí tři válce a tento recept zajistí spotřebu do 5 l 100 km. Dva nabízené motory se mírně liší výkonově, jeden poskytne 44 kW (4,5 l/100 km) a druhý 55 kW (4,7 l/100 km). Z dalších parametrů vybereme ty nejzásadnější (ostatní v přehledné tabulce). Aktuálně můžete objednat pouze manuální převodovku, od příštího roku se však možnosti rozšíří o automatickou pětistupňovou převodovku. Pokud se bojíte o množství zeleně na naší planetě, budete uspokojeni hodnotami těsně hraničících na 99 g CO2/km.

Abychom článek nezakončily informací o ekologičnosti, zmíním zajímavé prvky ve výbavě Škody Citigo. Například boční airbag Head-Thorax, který plní funkce ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce. Jde o jeho první nasazení v praxi u značky Škoda. V případě předcházení nehod se už v takovémto segmentu ušel velký kus cesty, Citigo překvapí brzdovým asistentem, který funguje alespoň do rychlosti 30 km/h. To je rychlost poměrně nízká, může však zabránit častým ťukancům v ucpaných velkoměstech.

Michal Král

Výkon: 44, 55 kW
Max. Rychlost: 160, 171 km/h
Emise: 97, 99 g/km CO2
Motor: 1,0 MPI
Pohon: přední kola
Spotřeba: 4,3 l/100 km
Cena: 220 000 Kč (odhad)

Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->

    


Pro správnou funkčnost webu nám pomáhá použití souborů cookie. Více informací.

Soubory cookie jsou důležité. Bez nich by procházení webu bylo mnohem složitější. Cookie je krátký textový soubor, který navštívená webová stránka odešle do prohlížeče. Umožňuje webu zaznamenat informace o vaší návštěvě, preferovaný jazyk a další drobné informace. Příští návštěva stránek tak díky tomu může být pohodlnější a snazší.

Zavřít