Škoda si řekla, že mezera mezi Fabií a o třídu větší Octavií je moc velká. Proto představuje nový koncept ukazující designový směr nového dostupného liftbacku.
Design konceptu MissionL se drží nového designového jazyka, který automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě, prostřednictvím konceptu VisionD. Spolu s novým logem má tento směr více zapadnout do (sterilního) designového portfolia koncernu a zdůraznit praktické zaměření značky. A jak dokazují i jiní výrobci, hrany se zase vracejí do módy. To s čím Škoda ale všechny překvapila je karoserie. Na rozdíl od očekávaného sedanu je MissionL liftback, stejně jako Octavia.
Model má kufr s prostorem 500 litrů a dalšími rozměry může zaujmout v ohledu délky, která činí 4,5 metru. S Octavií jsou tedy velice podobné, MissionL je však trochu menší. Konceptu také zůstaly typické světlomety z předchozích modelů z dílny Škoda Auto, jen jsou modernizované dle stylu předchozího vzdálenějšího konceptu Vision D. Drobným detailem je i vystouplé logo škoda na přední kaoptě, které již nevystupuje z chromované lišty chladiče.
TIP: Frankfurt živě: Škoda MissionL výroba v ČR + nové foto
Jisté je to, že velikostí i cenou zapadne mezi duo mladoboleslavských bestsellerů. Vše ostatní jsou stále jen spekulace, jako například, že se v sériovém provedení bude jmenovat Rapide (Naznačil německý Auto Bild). Právě díky své praktičnosti, jednoduchosti a poměru prostor/cena vedení očekává velké prodeje. Doufejme jen, že technikou a výbavou na tom novodobá Felicie nebude stejně, jako jmenovaný vlhký sen Českých motoristů v 90. letech.
Jan Petrovec
Mezi obrázky se můžete přesouvat šipkami <- a ->